Jest bardzo popularnym i obok PA6 szeroko stosowanym tworzywem konstrukcyjnym. Bardzo dobrze poddaje się obróbce mechanicznej, cechuje się dobrymi właściwościami mechanicznymi i jest przystępny cenowo. Stosowany jest w przemyśle jako materiał do produkcji znacznie obciążonych elementów maszyn i urządzeń. W stosunku do PA6 jest materiałem bardziej twardym.
UWAGA:
Materiał cechuje wysoka chłonność płynów, co skutkuje niską stabilnością wymiarową w niektórych środowiskach
Materiał ten powstaje poprzez dodanie do podstawowej formy tworzywa środka smarnego MoS2 (dwusiarczku molibdenu). Zastosowany tu dodatek powoduje podwyższenie odporności na ścieranie oraz poprawę właściwości ślizgowych poliamidu. Jednocześnie udarność i wytrzymałość zmęczeniowa tworzywa pozostają na wysokim poziomie.
Materiał ten przygotowany został specjalnie do stosowania jako ruchome części maszyn niepodlegające smarowaniu. Wykorzystany tu środek smarny (olej mineralny lub smar stały – w zależności od koloru) powoduje znaczące obniżenie współczynnika tarcia w stosunku do podstawowej formy PA6-G. Znacznie podnosi się również odporność na ścieranie.
Typowym miejscem zastosowania dla tego materiału są łożyska ślizgowe, panewki, wkładki ślizgowe, prowadnice łańcuchowe. Ponadto koła zębate i zębatki, koła łańcuchowe i pasowe.
Materiał ten charakteryzuje się wyższą niż PA6-G odpornością na obciążenia dynamiczne oraz niższą absorpcją wilgoci.
Materiał idealny na koła zębate, koła jezdne i linowe, koła łańcuchowe.
Tworzywo to, w porównaniu z pozostałymi odmianami poliamidów odlewanych, charakteryzuje niska absorpcja wilgoci, wysoka stabilność wymiarowa, wysoka odporność na obciążenia udarowe – również w niskich temperaturach oraz wysoka odporność chemiczna.
Materiał idealny na rolki i koła bieżne oraz te elementy maszyn i urządzeń, które wymagają dużej stabilności wymiarowej, również w środowiskach wilgotnych.